از-کجا-بفهمیم-یک-سایت-با-وردپرس-ساخته-شده-یا-نه؟
Home » وبلاگ » چطور بفهمیم یک سایت با وردپرس طراحی شده است؟

چطور بفهمیم یک سایت با وردپرس طراحی شده است؟

مروزه اینترنت اطلاعات فراوانی در اختیار مردم قرار می‌دهد. دیگر کمتر کسی پیدا میشود که اطلاعات پایه‌ای هر کاری نداند. چرا که با یک سرچ گوگل هرچه بخواهید را پیدا می‌کنید. اما هنوز هم افرادی هستند که سایت های وردپرسی را به اسم برنامه نویسی اختصاصی در اختیار مردم قرار می دهند . گنجشک را جای قناری جا می‌زنند. اما تشخیص سایت وردپرسی کار سختی نیست.

از بین بردن نشانه های بصری وردپرس کار ساده است. به راحتی می‌توان لوگو وردپرس را تغییر داد. لینک ورود به پنل wp-admin/ را به آدرس دلخواه تغییر می‌شود داد. این تغییراتی که ذکر شد، بخشی از تنظیمات پیشفرض وردپرس است که همگان می دانند. در این مقاله از مجله کد ارا به بررسی این که چطور بفهمیم یک سایت وردپرسی است؟ می پردازیم.

از کجا بفهمیم یک سایت با وردپرس طراحی شده یا نه؟

تشخیص سایت وردپرسی با بررسی source code سایت

برای این کار سایت مورد نظر خود را باز کرده و بر روی صفحه ی آن راست کلیک می کنیم. view page source را انتخاب کرده و با فشاردادن دکمه کنترل بعلاوه F به دنبال wordpress می‌گردیم. اگر چیزی یافت شد، سایت مورد نظر با وردپرس ساخته شده است.</”meta name=”generator” content=”WordPress 6.1 >

به صورت معمول کد بالا را باید ببنید. در سایت‌های وردپرسی این متا تگ نوع و ورژن cms را بیان می‌کند. اگر کد بالا را پیدا نکردید، باز امکان دارد که سایت وردپرسی باشد. برخی برنامه نویسان برای مخفی سازی ورژن وردپرس از مخاطبان، جلوی نفوذ به سایت خود را می‌گیرند. پس روش‌های دیگر را امتحان کنید. گاهی برای فهمیدن اینکه یک سایت با چه سیستمی ساخته شده است، با یک روش به جواب نمی رسیم و مجبور می شویم چندین راه را تست کنیم.

جستجوی کلمه wp-content هم انجام دهید. قالب‌های وردپرس در این پوشه قرار دارند. wp همان مخفف wordpress است.

اگر آن را پیدا کردید سایت وردپرسی است. در آدرس تصاویر سایت دیده می‌شود.

 بررسی افزونه Yoast SEO

افزونه یوست یکی از کاربردی ترین پلاگین‌های سئو وردپرس است. اکثر سایت‌های وردپرسی از آن استفاده می‌کنند. برای تشخیص سایت وردپرسی کافیست در ادامه آدرس دامنه سایت sitemap_index.xml/ را بزنید. اگر تصویر زیر را دیدید سایت با وردپرس طراحی شده است.

بررسی لینک ورود به پنل مدیریت سایت وردپرسدر صورتی که ادمین سایت به دلایل امنیتی، نحوه ورود به مدیریت سایت را تغییر نداده باشد، با اضافه کردن عبارت wp-admin/ به انتهای سایت می توانید به صفحه لاگین وردپرس وارد شوید. اگر تصویر زیر را مشاهده کردید، وب سایت قطعا با وردپرس ساخته شده است.

در آخر باید گفت هر کدام از نشانه‌های فوق را یافتید سایت شما وردپرسی است.

اگر تمایل دارید سایتی با cms وردپرس داشته باشید. پلن‌های قالب آماده و طراحی با دیزاین اختصاصی را هم ببینید.

نظرات و دیدگاه ها

هنوز کسی کامنت نذاشته!!!