بررسی نقش های وردپرس و سطح دسترسی هر کدام
Home » وبلاگ » بررسی نقش های وردپرس و سطح دسترسی هر کدام

بررسی نقش های وردپرس و سطح دسترسی هر کدام

مدت زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

در این مقاله کد ارا به معرفی نقش های کاربری وردپرس و سطح دسترسی آنها می پردازیم. همچنین به این سوال می پردازیم که، یوست و ووکامرس چه نقشهایی به سایت اضافه می کنند؟ و چه کاربردی دارند؟

وردپرس 5 نقش کاربری به صورت پیشفرض در اختیار ما می‌گذارد. هر کدام از این نقش ها دارای اجازه دسترسی متفاوتی می باشند. این نقشها عبارت اند از:

  1. مدیر کل (Administrator)
  2. ویرایشگر (Editor)
  3. نویسنده (Author)
  4. مشارکت کننده (Contributor)
  5. مشترک

نقش مدیر کل در وردپرس

این نقش بالاترین دسترسی را دارد. مدیرکل می تواند هر چیزی اضافه کرده یا ویرایش نماید یا حذف کند. این نقش تسلط کامل بر تمامی سایت دارد. ویرایش و یا نصب یک قالب جدید برای سایت، نصب و حذف پلاگین، ویرایش و حذف پست‌ها، محصولات و سایر پست تایپ‌ها در سایت، ویرایش اطلاعات و یا حذف کاربران و… از اختیارات مدیر می‌باشد.

نقش ویرایشگر در وردپرس

این نقش بعد از مدیر کل بیشترین سطح دسترسی را در سایت دارد. ویرایشگران می‌توانند همه مطالب را حذف یا ویرایش کنند و کامنت‌ها را پاسخ دهد. اما نمی توانند کاربر جدیدی به سایت اضافه کرده دسترسی به بخش پوسته‌ها و افزونه‌های وردپرس را ندارد. ویرایشگران اجازه ی افزودن، ویرایش یا حذف صفحات دارند. نویسندگان چنین دسترسی ندارند.

نقش نویسنده در وردپرس

همانطور که از پیدا است می‌تواند نوشته در سایت ایجاد کرده و آن را انتشار دهد. تنها می‌تواند نوشته خود را پس از انتشار حذف نماید. نویسنده نمی‌تواند نوشته های دیگران را نامش در سایت حذف یا ویرایش کند. نویسندگان امکان دیدن نظرات مربوط به مطلب موردنظر را دارند اما قادر به تایید یا حذف آن‌ها نیست.

نقش مشارکت در وردپرس

این دسته از کاربران می توانند نوشته در سایت ایجاد کنند. اما نمی توانند آن را انتشار دهند و باید نقش بالاتری این کار را انجام دهد. همچنین آن ها نمی توانند فایل ها را مانند تصویر، در سایت بارگذاری نمایید.

نقش مشترک در وردپرس

این نقش در واقع هیچ‌گونه دسترسی خاصی در سایت ندارد. کسانی که این نقش را دارند صرفا کاربران عادی سایت تلقی می شوند. آن ها تنها می توانند عکس پروفایل و رمز عبور خود را تغییر دهند.

 افزونه Yoast سئو چه نقش‌هایی به سایت وردپرسی اضافه می‌کند و چه تفاوتی با هم دارند؟

  1. SEO Editor
  2. SEO Manager

SEO Manager دسترسی کامل به تنظیمات و ویژگی های Yoast SEO دارد. اما SEO Editor تنظیمات کلی افزونه دسترسی ندارد و فقط می‌تواند برای نوشته‌ها و محصولات  سئو را مدیریت کند. کلمات کلیدی، عنوان سئو وعنوان متا و… را ویرایش می‌کند.

در Yoast SEO Premium، یک SEO Editor می‌تواند تغییر مسیرها (redirect) را مدیریت کند.

افزونه ووکامرس چه نقش‌هایی به سایت وردپرسی اضافه می‌کند و چه تفاوتی با هم دارند؟

  1. مشتری(Customer)
  2. مدیر فروشگاه (Shop Manager)

نقش مشتری در وردپرس

اگر وبسایت فروشگاهی دارید با افزونه ووکامرس حتما آشنایی دارید. پس از ثبت نام کاربر می‌توانید نقش آن را مشتری قرار دهید تا بتواند از کالا و خدمات شما را بخرد. این نقش اساساً معادل نقش یک مشترک عادی است، اما مشتریان می توانند اطلاعات حساب خود را ویرایش کنند و سفارشات گذشته یا فعلی را مشاهده کنند.

نقش مدیر فروشگاه در وردپرس

این به کاربر اجازه می‌دهد تا بخش عملیاتی فروشگاه WooCommerce  در دست داشته باشد. یک مدیر دارای مجوزهایی است که به او توانایی مدیریت تمام تنظیمات در WooCommerce، ایجاد/ویرایش و حذف محصولات و دسترسی به همه گزارش‌های WooCommerce قسمت تجزیه و تحلیل داده شده است. مدیر فروشگاه همچنین به قابلیت های ویرایشگر وردپرس که در بالا ذکر شد دسترسی دارند.

کی از نقش مدیر فروشگاه استفاده کنیم؟

وقتی شما می‌خواهید کارمندانتان سفارش‌ها را مدیریت کنند ولی به بخش پوسته و افزونه‌ها دسترسی نداشته باشند؛ از این نقش استفاده کنید.

مدیر فروشگاه نمی‌تواند به ویرایش کاربران بپردازد و یا کاربر جدیدی بسازد.

نقش های وردپرس را با هم مرور کردیم اگر افزونه‌ای نصب کردید و در مورد نقش هایی که ایجاد می کند سوالی داشتید حتما تو کامنت ها بپرسید.

اگر خواستید بدونید که یه سایت با وردپرس ساخته شده حتما مقاله چطور بفهمیم یک سایت با وردپرس طراحی شده است؟ ” مطالعه کنید.

نظرات و دیدگاه ها

هنوز کسی کامنت نذاشته!!!